اخبار

برای اولین بار در نیروگاه رامین

بازسازی بیرینگ‌های برج خنک کن نیروگاه رامین اهواز

بازسازی بیرینگ‌های برج خنک کن نیروگاه رامین اهواز
سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز گفت: بازسازی بیرینگ‌های برج خنک کن این نیروگاه برای نخستین بار به دست متخصصان بومی انجام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: سامان علی محمدی سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز گفت: متخصصان نیروگاه رامین توانستند برای اولین بار بیرینگ‌های کف گرد الکتروموتور برج‌های خنک کن این مجموعه صنعتی را بازسازی کنند.

او افزود: پیش از این بازسازی بیرینگ‌های کف گرد به دست شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت و این روند که بیش از یکسال به طول می‌انجامید ضمن تحمیل هزینه‌های هنگفت اثرات منفی بر روند تولید پایدار انرژی برق در نیروگاه وارد می‌کرد.

علی محمدی اظهار داشت: با تکیه بر همت و تلاش همکاران متخصص نیروگاه توانستیم این بیرینگ‌ها با شماره ۲۹۳۴۴ با سه نوع طراحی قفسه E,M و EM ساخت دو کمپانی FAG و SKF کشور‌های آلمان و سوئد را با امکانات داخلی و کمترین هزینه ممکن بازسازی کنیم.

سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ایرهیتر و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵ بیرینگ کف گرد مربوط به الکتروموتور‌های برج‌های خنک کن را بازسازی نمودیم و این توانمندی را در بازسازی سطوح بالاتر انواع بیرینگ‌ها بکار خواهیم گرفت.

او با بیان اینکه این بازسازی، حاصل همکاری مشترک متخصصین بخش‌های مکانیک بویلر، ایرهیتر و تجیهزات جانبی، الکتریک فشار قوی و کارگاه تراشکاری در نیروگاه رامین بوده است، ادامه داد: برآورد تقریبی قیمت خرید هر کدام از این بیرینگ‌ها ۴۰ میلیون تومان بوده و باعث صرفه جویی ۲۰۰ میلیون تومان در هزینه‌های نیروگاه شده است.

۱ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۳۶
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۸۳۸