اخبار

بازسازی دستگاه تصفیه روغن توربین و صرفه جویی ارزی در نیروگاه رامین اهواز

بازسازی دستگاه تصفیه روغن توربین و صرفه جویی ارزی در نیروگاه رامین اهواز
متخصصان نیروگاه رامین با بازسازی یک دستگاه تصفیه روغن صنعتی، ضمن جلوگیری از خروج ارز، موفق به احیای روغن توربین‌های ۳۰۵ مگاواتی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : متخصصان نیروگاه رامین با بازسازی یک دستگاه تصفیه روغن صنعتی، ضمن جلوگیری از خروج ارز، موفق به احیای روغن توربین‌های ۳۰۵ مگاواتی شدند.

خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: اعتماد به تخصص و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه یکی از مهمترین رویکرد‌های ما بوده و بر این اساس توانستیم با هدف کاهش هزینه‌ها در تامین روغن مورد نیاز تجهیزات نیروگاهی، اقدام به بازسازی و مونتاژ یک دستگاه جداکننده آب و ذرات خارجی از روغن کنیم.

محمدی با اشاره به اهمیت کیفیت روغن مورد نیاز توربین‌ها و هزینه هنگفت تامین روغن مورد نیاز این نیروگاه یک هزار و ۸۵۰ مگاواتی اظهار داشت: هزینه بازسازی این دستگاه که توسط متخصصان این نیروگاه انجام گرفته حدود ۳۰ میلیون تومان بوده و با توجه به برآورد و پیشنهاد حدود ۳۰۰ میلیون تومانی پیمانکار داخلی بمنظور بازسازی آن، توانستیم صرفه جویی مطلوبی در این بخش داشته باشیم.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز بازسازی این دستگاه که چندین سال بدون استفاده بوده را اقدامی جهادی دانست و هزینه خرید نمونه داخلی این دستگاه را حدود ۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان و هزینه خرید نمونه خارجی آن را حدود ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کرد.

او میزان احیا و تصفیه روغن به وسیله این دستگاه را حدود ۸۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: استفاده از پتانسیل داخلی تنها راه گذر از تحریم‌های همه جانبه است و از تیم عملیاتی بازسازی این دستگاه که با مشارکت متخصصان تعمیرات در بخش‌های مکانیک، الکتریک و ابزار دقیق همراه بود، ساعت کاری صرف شده جهت بازسازی دستگاه تصفیه روغن را ۸۰۰ نفر ساعت برآورد شده است.

ایمان مریدعلی مجری عملیات بازسازی دستگاه تصفیه روغن، آثار ناشی از نشت آ ب در روغن را تضعیف خواص روانکاری، اکسیداسیون و کاهش عمر روغن، زنگ زدگی کف مخازن و لوله‌ها، سایش و خوردگی و از کارافتادگی قطعات و سیستم، تخریب مواد افزودنی، افزایش هزینه تعمیرات، تعویض قطعات و خرید روغن وهمچنین توقف تولید انرژی برق ناشی از تعمیرات و تعویض روغن عنوان کرد.

او همچنین مهم‌ترین اقدامات تخصصی این پروژه را بازسازی مخازن، هیترها، برج خلاء و فیلتر‌ها، بررسی و اصلاح سیستم الکتریکی و ابزار دقیقی و رفع عیب سیستم خنک کاری و پمپ‌های خلا و روغن دستگاه دانست.

شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

۲۰ مهر ۱۳۹۹ ۱۳:۱۳
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۹۸۱