اخبار

ساخت و بازسازی قطعات کندانسیت پمپ نیروگاه رامین اهواز

ساخت و بازسازی قطعات کندانسیت پمپ نیروگاه رامین اهواز
ساخت و بازسازی این قطعات نقش مهمی در کاهش زمان فرآیند تعمیرات این پمپها و راه اندازی مجدد واحدهای تولید برق این نیروگاه دارد

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : علی عباس زاده سرپرست امور کارگاه عمومی نیروگاه رامین در این باره گفت: کندانسیت پمپ ها وظیفه انتقال آب مقطر از کندانسور را در فرآیند آب و بخار نیروگاه به عهده دارند و رفع اشکالات فنی و بروزرسانی آنها از همیت خاصی بمنظور ارتقاء توان واحدهای عملیاتی و تعمیراتی برخوردارند. وی گفت : دیفیوزرها و قطعات دوار این پمپ ها به دلیل شرایط کاری در طول مدت زمان کارکرد دچار خوردگی و سایش شدید در قسمت های آب بندی با محفظه پمپ می گردند به همین دلیل ساخت و بازسازی و تعمیر این تجهیزات با استفاده از پتانسیل های کارآمد در دستور کار قرار دادیم.
محمودرضا بهرادمنش سرپرست کارگاه تراشکاری نیروگاه رامین نیز  به تشریح فنی فرآیند ساخت و بازسازی این تجهیزات پرداخت و گفت: با توجه به متریال کاربردی در این پمپ ها پس از عملیات پیش گرم و پس گرم جهت آماده سازی فرآیند جوشکاری، دیفیوزرها جهت تراش محل های بازسازی شده به کارگاه تراشکاری منتقل شدند.
وی گفت: پس از آماده سازی دیفیوزرها و ساخت بوش های پکینگ و رینگ های سایشی و بوش یاتاقات گرافیتی،مرحله مونتاژ قطعات ابتدا با بررسی کامل ابعادی شافت شروع می گردد و پس از نصب مرحله به مرحله پروانه ها، زنش گیری با دستگاه های موجود طبق استاندارد شرکت سازنده در این کارگاه صورت می پذیرد. بهرادمنش گفت: سایز نمودن بوش گرافیتی با بوشینگ و ساخت رینگ ها جهت  بارگزاری یاتاقان ها،ساخت کوپلینگ و اصلاح نشیمنگاه بیرینگ از دیگر اقدامات اصلاحی در روند بازسازی و ساخت قطعات این پمپ جهت مونتاژ نهایی می باشد.
وی در ادامه افزود : به منظور عملکرد بهینه تجهیز، عملیات بالانس دینامیکی روتور نیز در کارگاه بالانس نیروگاه براساس استاندارد های روز صنعتی و توسط کارشناسان زبده آن انجام می گیرد و روتورهای مربوطه جهت نصب و مونتاژ نهایی با موفقیت در محل خود قرار گرفتند.
۴ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۱,۵۲۱