اخبار

توسط متخصصان داخلی صورت پذیرفت؛

صرفه جویی ۷۰ درصدی نیروگاه رامین اهواز با بهینه سازی پمپهای تزریق هیدرازین و آمونیاک

صرفه جویی ۷۰ درصدی نیروگاه رامین اهواز با  بهینه سازی پمپهای تزریق هیدرازین و آمونیاک
بهینه سازی و مونتاژ 15 عدد پمپ تزریق هیدرازین و آمونیاک توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز باعث صرفه جویی 70 درصدی در هزینه های این شرکت گردید.
 

 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست معاونت تعمیرات نیروگاه رامین اظهار داشت : با توجه به تحریمهای اقتصادی وعدم تهیه این تجهیز ازکشورهای خارجی و همچنین به صرفه نبودن خرید این تجهیزات از شرکتهای واسطه ای و از طرفی آگاهی از توانمندی ساخت قطعات مورد نیاز توسط شرکت های داخلی توانستیم با بهره گیری از توان فنی و ابزاری کارکنان متخصص وباتجربه نیروگاه دربخشهای تجهیزات سیستمهای دوار و کارگاه تراشکاری اقدام به بهینه سازی و مونتاژ این پمپها با کارایی مطلوب و سطح راندمان بالا نمائیم. وی تعداد این پمپها را ۱۵ عدد عنوان نمود و گفت: عدم خرید نمونه خارجی و بهینه سازی هر کدام از این گیربکس ها  باعث صرفه جویی ۷۰ درصدی در هزینه های نیروگاه در این خصوص شده است.
حسام سیفی مجد کارشناس تعمیرات پمپ ها نیز اظهار داشت : گیربکس های طرح قدیم پمپ های تزریق هیدرازین و آمونیاک دارای قطعات و متعلقات زیادی از جمله ۱۹ عدد بلبرینگ ، ۱۰ عدد چرخ دنده از نوع داخلی و خارجی و همچنین دارای پوسته ۶تیکه بوده که این شرایط باعث بالا رفتن استهلاک و خرابی زود هنگام این تجهیزات می شد. سیفی گفت: انجام تعمیرات گیربکس های معیوب به دلیل تاخیر در تهیه قطعات، زمان بر بودن مونتاژ قطعات و همچنین هزینه های هنگفت خرید این تجهیز از مشکلات اساسی ما در استفاده بهینه از این تجهیزات بوده وبه همین منظور طرح بهینه سازی این تجهیزات را در دستور کار خود قرار دادیم.
 وی گفت : طرح جدید و بهینه شده پمپ های تزریق هیدرازین و آمونیاک دارای قطعات به مراتب کمتر ( یک ست چرخ و پیچ حلزون، ۴ عدد بیرینگ و یک پوسته) با استهلاک پایین و عملکرد چند برابری میباشد که این موضوع ضمن کارکرد مطلوب این تجهیز باعث کاهش استهلاک و همچنین کاهش هزینه های تعمیر ونگهداری آن نسبت به طرح قدیم شده است .
۳ تیر ۱۳۹۸ ۰۷:۲۴
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۹۰۰