اخبار

خدمت رسانی به مردم خوزستان بزرگترین افتخار صنعت برق است

خدمت رسانی به مردم خوزستان بزرگترین افتخار صنعت برق است
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: در بازدیدی که مدیران ارشد صنعت برق حرارتی کشور و خوزستان از نیروگاه رامین و مناطق سیل زده داشتند خدمت رسانی به مردم خوزستان را بزرگترین افتخار صنعت برق دانستند..

 

 

 

 

 

 
در این بازدید مهندس محسن طرزطلب و مهندس پیشاهنگ مدیر عامل و معاون راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق کشور به همراه مدیران عامل صنعت برق حرارتی خوزستان ضمن بازدید از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه این نیروگاه که در ساحل رودخانه کارون قرار دارد از سیل بند ها ی احداث شده در شهر ویس بازدید نموده و به اقدامات تخصصی  بمنظور جلوگیری از ورود سیل به  نیروگاه و همچنین تداوم ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی به مناطق سیل زده منطقه تاکید نمودند.
مهندس محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی ضمن تقدیر از اقدامات این نیروگاه و سایر نیروگاههای کشور در همدلی و پشتیبانی از مناطق سیل زده ،  جدیت در خدمت رسانی به مردم شریف استان خوزستان در شرایط فعلی و همچنین ایام تابستان را از افتخارات صنعت برق حرارتی کشور دانست.
وی در بازدید از واحدهای تولیدی و تاسیسات فنی نیروگاه رامین، ارتقا سطح آمادگی و تقویت واحدهای تولیدی این نیروگاه و سایر نیروگاه حرارتی استان خوزستان بمنظور تولید پایدار این انرژی به ویژه درپیک تابستان را از مهم‌ترین رویکرد و برنامه های این صنعت دانست و اظهار امیدواری نمود صنعت برق حرارتی کشورهمچنان بتواند خدمت رسان شایسته‌ای برای مردم شریف استان خوزستان باشد.
در ادامه این بازدید که با ارائه گزارشات مدیران عامل صنعت برق حرارتی و ارائه نظرات و راهکارهای تخصصی مهندس پیشاهنگ معاونت راهبری شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی همراه بود بر تسریع در حل مشکلات ، رفع محدودیت ها و اتمام تعمیرات واحدهای نیروگاهی خوزستان بمنظور حفظ آمادگی تولید در تابستان پیش رو تاکید شد.
مهندس ناصر محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز نیز ضمن ارائه گزارشی به تشریح اقدامات و عملکرد این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی در سال ۹۷ پرداخت. وی اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴  و تعمیرات میاندوره ای  سایر واحدهای نیروگاه ،  تعمیرات اساسی برج های خنک کن فاز ۲ ، بهبود راندمان کندانسور ها و همچنین بازسازی و راه اندازی کلید خانه واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک  که به دلیل حادثه آتش سوزی از مدار خارج شده بود را از اقدامات شاخص نیروگاه رامین در سال گذشته دانست و آمادگی کامل این نیروگاه به منظور تولید پایدار انرژی حیاتی برق به ویژه در تابستان و پیک مصرف سال ۹۸ خبر داد . محمدی  در ادامه به تشریح اقدامات نیروگاه این نیروگاه در بحران سیل خوزستان پرداخت و مقاوم سازی تجهیزات و نگهداری از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه نیروگاه رامین که درساحل رودخانه کارون قرار دارد  را از اقدامات تخصصی نیروگاه در حفظ و کاهش اثرات سیل عنوان نمود.
وی همچنین ضمن تقدیر از تدابیر مدیران صنعت برق وحمایت و همدلی سایر نیروگاههای کشور در امدادرسانی و کاهش اثرات سیل در منطقه ،  مشارکت نیروگاه در احداث سیل بند های شهرستان باوی ، حضور تلاشگران و گروههای جهادی نیروگاه در کمک رسانی به مردم منطقه و ارائه خدمات پشتیبانی و لجستیکی به سازمانها و گروههای امدادی را از اقدامات و رویکردهای نیروگاه رامین در مقابله با این بحران عنوان نمود .
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود 40درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است ونقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
 
#کانال خبری نیروگاه رامین اهواز 
@prrppa
۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ۱۷:۵۸
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۹۵۱