اخبار

با حضور وزیر نیرو؛

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 906 مگاواتی ویس

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 906 مگاواتی ویس
به‌گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: مهندس "محسن طرزطلب" در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 906 مگاواتی ویس افزود: در سفر وزیر نیرو به استان خوزستان، عملیات اجرایی نیروگاه 906 مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F ویس آغاز شد.
 

 

 

 

 

 

 

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ویس شامل دو واحد گاز هرکدام به ظرفیت 307 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 292 مگاوات خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه تا سال 1400 به شبکه سراسری سنکرون شود.

طرزطلب ضمن اشاره به اینکه در نیروگاه ویس از توربین‌های نسل جدید کلاس F استفاده خواهد شد، ادامه داد: راندمان بخش گاز این نیروگاه 40 درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به 58 درصد نیز می رسد.
وی تصریح کرد: سرمایه لازم جهت احداث  نیروگاه سیکل ترکیبی ویس توسط وام خارجی تامین  خواهد شد و بانک صنعت و معدن بعنوان بانک عامل پروژه است.
طرزطلب خاطرنشان کرد: هزینه کل احداث نیروگاه ویس بالغ بر 500 میلیون یورو برآورد شده است.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی هدف از ساخت این نیروگاه‌ها را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خوزستان عنوان کرد و افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی ویس با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی احداث خواهد شد و شرکت مپنا نیز به عنوان شرکت پیمانکار اجرایی معرفی شده است.
وی سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه عنوان و خاطرنشان کرد: گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی ویس در 20 کیلومتری جاده اهواز به مسجد سلیمان در استان خوزستان و در جوار نیروگاه رامین  احداث خواهد شد.
 
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۶:۲۸
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۵۱۸