اخبار

باحذف ورقهای آزبستی و جایگزینی ورقهای کاپوزیتی و در راستای صیانت از محیط زیست اجرا شد

افزایش راندمان و بهسازی برجهای خنک کن نیروگاه رامین اهواز

افزایش راندمان و بهسازی برجهای خنک کن نیروگاه رامین اهواز
این نیروگاه با حذف ورقهای آزبستی و جایگزینی ورقهای کامپوزیتی و پلی پروپیلن ضمن افزایش راندمان برجهای خنک کن آب گردشی واحدهای تولیدی در راستای صیانت از محیط زیست گام برمی دارد.

 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه با حذف ورقهای آزبستی و جایگزینی ورقهای کامپوزیتی و پلی پروپیلن  ضمن افزایش راندمان برجهای خنک کن آب گردشی واحدهای تولیدی در راستای صیانت از محیط زیست گام برمی دارد.
مهندس جلیل اهوازی مدیر پروژه تعمیرات اساسی برجهای خنک کن فاز 1 و 2 نیروگاه رامین در اینخصوص اظهار داشت : برجهای خنک کن نیروگاه رامین یکی از مهمترین تجهیزات این نیروگاه بخاری در فرآیند تولید انرژی برق می باشد و سطح عملکرد آنها تاثیر مهمی در راندمان و پایداری واحدهای تولید برق دارند.
وی گفت: برجهای خنک کن ردیف 2 ، 5 ، 7 و8 فاز  1 و 2 نیروگاه   از زمان ساخت تاکنون بصورت ورقهای آزبستی بوده که این نوع سازه ها ضمن چالشهای زیست محیطی دارای مشکلاتی همچون شکنندگی بالا ، رسوب گذاری ،عدم شستشو و کاهش سطح راندمان بودند که این چالشها منجر به کاهش سطح راندمان و پایداری واحدهای تولیدی می شد.
مدیر این پروژه گفت: بر این اساس اجرای پروژه تعمیرات اساسی و بهسازی این برجهای خنک کن را در دستور کار قرار داده و تعمیر و تعویض پروانه برجها و بازسازی سل ها ، بدنه برجها و رادیاتورها که با جایگزینی ورقهای کامپوزیتی و پلی پروپیلن بجای ورقهای آزبستی انجام می شود مهمترین اقدامات این پروژه است.
وی راندمان بالا به دلیل سطح ویژه بالا و امکان حرکت جریان آب و هوا به صورت سه بعدی داخل برجها ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و محیط های اسیدی و قلیایی به دلیل استفاده از گرانول پلی پروپیلن  ، عدم  افت راندمان با گذشت زمان به دلیل عدم رسوب گیری و عدم کاهش سطح ویژه ، طول عمر بسیار بالا ، عدم گرفتگی و عدم رسوب گیری به دلیل شکل هندسی خاص ، قابلیت شستشو با واترجت و اسیدشویی ، مقاومت مکانیکی بالا ، قابلیت مونتاژ در محل و در اندازه های مورد نیاز و دورریز بسیار کمتر و همچنین عدم ایجاد آلودگی محیط زیستی را مهمترین مزایای ورقهای پلی پروپلین و کامپوزیتی عنوان نمود.
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۰۹:۴۴
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۴۹۷