اخبار

درپی عزم جدی کارکنان نیروگاه رامین ودرراستای ارتقای آمادگی ورفع محدویتهای تولید

توان تولیدی واحد شماره 3 نیروگاه رامین به ظرفیت نامی رسید

توان تولیدی واحد شماره 3 نیروگاه رامین به ظرفیت نامی رسید
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : کارکنان تلاشگر این نیروگاه توانستند با اقدامات مهندسی و اجرای تعمیرات میاندوره ای ضمن رفع محدویت های فنی ، توان و میزان تولید واحد 305 مگاواتی شماره 3 را به ظرفیت نامی خود برسانند.

 

 

 

 
مهندس ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین با اعلام این خبر گفت : امروزه انرژی حیاتی برق از اهمیت ویژه ای در جوامع بشری برخوردار است و تولید پایدار و مستمر آن نیز مهمترین دغدغه صنعت برق کشور محسوب می شود و ما نیز بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور  ، با تولید حدود 40 درصد برق مصرفی استان خوزستان در راستای تحقق مسئولیت خود تمام ظرفیت ها و تخصص های درون نیروگاهی را بکار بسته ایم .
مدیرعامل این نیروگاه 1850 مگاواتی اظهار داشت : با گذر از فصل تابستان ،کاهش دمای هوا و میزان مصرف انرژی برق ، طبق برنامه ریزی های سالانه اقدام به خارج نمودن برخی از واحدهای نیروگاهی از مدار تولید نموده تا با اجرای تعمیرات اساسی و میاندوره ای سطح آمادگی این واحدها را بهبود دهیم . 
مهندس محمدی ضمن تقدیر از کلیه پرسنل تلاشگر نیروگاه رامین در اجرای هوشمندانه این پروژه ها افزود : واحد 305 مگاواتی شماره 3 نیروگاه رامین  در سال  1372 به بهره برداری رسید و سطح تولید انرژی برق  این واحد نیروگاهی بدلیل استهلاک و چالشهای فنی طی 25 سال کارکرد مداوم کاهش یافته بود که با اجرای عملیات دقیق و تخصصی فراوان توانستیم شاهد تولید این واحد نیروگاهی درحد ظرفیت نامی خود باشیم .
وی به تشریع این عملیات پرداخت و پائین بودن سطح خلاء کندانسور ، آلودگی ژنراتور و همچنین مشکلات فنی در توربوفید پمپ و برج خنک کن شماره 8 را از مشکلات عمده این واحد دانست . مدیرعامل نیروگاه رامین در ادامه       رسوب زدایی19600 شاخه ورودی و خروجی  و تعویض 416 شاخه تیوب های بلاک شده کندانسور، بازدید و سرویس داخلی ژنراتور ، تعویض 22 شاخه لوله ، سرویس و تعویض کامل 3 عدد ازمشعلهای مرکزی بویلر ، رفع نشتی روغن یاتاقان 2 توربین ، رفع قطعی سنسور حرارتی یاتاقان 1 و 5 و همچنین رفع نشتی و آبندی ژنراتور را مهمترین اقدامات تعمیراتی در این پروژه عنوان نمود.
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور با 6 واحد تولیدی با مجموع ظرفیت 1850 مگاوات ساعت نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفاء می کند.
@prrppa
۲۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۹۸۷