اخبار

با تولید ۵ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۹۳ مگاوات ساعت

نیروگاه رامین اهواز سربلند در پیک برق تابستان97

نیروگاه رامین اهواز سربلند در پیک برق تابستان97
صنعت برق کشور در تابستان سال جاری یکی از سخت ترین و پرچالش ترین سالهای خود را بدیل افزایش بی سابقه دمای هوا و کاهش سطح تولید نیروگاههای برقابی بدلیل تداوم خشکسالی ها طی نمود که این موضوع رسالت و وظیفه نیروگاه رامین که بزرگترین نیروگاه بخاری کشور می باشد را بیش از پیش حائز اهمیت نمود .
 
 
 
 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه با تولید ۵ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۹۳ مگاوات ساعت در ۶ ماهه اول سال ۹۷ توانست با نقش اثرگذار خود ، ضمن پشتیبانی و تقویت شبکه سراسری برق کشور خدمت رسان شایسته ای برای مردم باشد . 
مهندس ناصر محمدی سرپرست نیروگاه رامین ضمن تقدیر از تلاش و همت کارکنان نیروگاه ، درایت مدیران صنعت برق و حمایت مسئولان استان اظهار داشت : صنعت برق کشور در تابستان سال جاری یکی از سخت ترین و پرچالش ترین سالهای خود را بدیل افزایش بی سابقه دمای هوا و کاهش سطح تولید نیروگاههای برقابی بدلیل تداوم خشکسالی ها طی نمود که این موضوع رسالت و وظیفه نیروگاه رامین که بزرگترین نیروگاه بخاری کشور می باشد را بیش از پیش حائز اهمیت نمود .
وی با اشاره به رتبه دوم استان خوزستان در مصرف انرژی برق پس از استان تهران اظهار داشت: ایام گرم سال در این استان و مناطق جنوبی کشور نسبت به سایر استانها از اوایل فروردین ماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد که این موضوع بدلیل لزوم استفاده از وسایل سرمایشی میزان مصرف برق را افزایش می دهد.
سرپرست نیروگاه رامین تجربه ، تخصص ، همدلی و ایثار کارکنان را بزرگترین سرمایه این نیروگاه 1850 مگاواتی دانست و میزان تولید این انرژی حیاتی در پیک برق یعنی از خرداد تا شهریور سال جاری را ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۹۹ مگاوات ساعت اعلام نمود. 
وی گفت : عملیات بهره برداری و نگهداری از واحدهای تولیدی این نیروگاه بخاری که در آستانه 40 سالگی فعالیت خود قرار دارد کاری پیچیده و طاقت فرساست و خرسندیم که با تکیه براین سرمایه های ارزشمند انسانی توانستیم ضمن بهره برداری اصولی از واحدهای نیروگاهی ، نگهداری تجهیزات و اجرای موفقیت آمیز تعمیرات تخصصی اضطراری ،‌‌ عملکرد مطلوبی در تولید پایدار این انرژی حیاتی در پیک برق تابستان داشته باشیم .
محمدی تولید ۵ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۹۳ مگاوات ساعت در ۶ ماهه اول سال ، اتمام بموقع تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک، اجرای عملیات های تعمیراتی در دمای 74 درجه ای و رطوبت 95 درصدی و نگهداری از واحدهای تولیدی در شرایط سخت و دشوار تابستان سال جاری را برگ زرینی از افتخارات این نیروگاه دانست و اظهار امیدواری نمود با برنامه ریزی های صورت گرفته و تکیه بر توانمندی کارکنان تلاشگر خود بتوانیم ضمن تقویت و پشتیبانی از شبکه سراسری برق خدمت رسان شایسته ای برای مردم و صنایع استان خوزستان باشیم .
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود 40 درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است .
۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۶
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۸۶۴