اخبار

سطح عملکرد واحدهای تولیدی نیروگاه رامین اهواز در تابستان بهبود یافت

سطح عملکرد واحدهای تولیدی نیروگاه رامین اهواز در تابستان بهبود یافت
این نیروگاه با بازسازی استخر 2000 مترمکعبی کلایرفایر شماره 2 خود توانسته است ضمن تقویت پروسه تامین آب مورد نیاز واحدهای نیروگاهی، سطح عملکرد بهره برداری از واحد های تولیدی را در پیک تابستان بهبود دهد.
🔻با ترمیم و بازسازی استخر 2000مترمکعبی شماره 2 
 
سطح عملکرد واحدهای تولیدی نیروگاه رامین اهواز در تابستان بهبود یافت
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه با بازسازی استخر 2000 مترمکعبی کلایرفایر شماره 2 خود توانسته است ضمن تقویت پروسه تامین آب مورد نیاز واحدهای نیروگاهی، سطح عملکرد بهره برداری از واحد های تولیدی را در پیک تابستان بهبود دهد.
مجتبی محمدی مقدم مجری این پروژه اظهار داشت : استخرهای تأسیسات ساحلی نیروگاه رامین مجموعأ به تعداد 7عدد بتنی و بصورت مدور با قطر 30متر و ظرفیت تصفیه آب هر یک 1060مترمکعب بر ساعت می باشند که وظیفه تصفیه اولیه و فیزیکی آب مورد نیاز واحدهای تولیدی نیروگاه رامین را به عهده دارند .
وی گفت : کارکرد مستمر و مطلوب این استخرها نقش مهمی در تثبیت و تقویت راندمان واحدهای نیروگاهی دارند و با توجه به عمر 40 ساله استخر 2000 مترمکعبی کلاری فایر شماره 2 نیروگاه و عدم تعمیرات اساسی بر روی آن طی سالهای گذشته اقدام به بازسازی این سازه نمودیم . وی فرسودگی و ازبین رفتن پوشش های سطوح بتنی استخر، نشتی آب از دیواره و ایجاد شکاف های عمیق در کف، نشتی آب در زمین و خوردگی ورق های فولادی سازه اسکرایپر را مهمترین چالشهای این استخر عنوان نمود . 
محمدی مقدم در ادامه گفت : در این پروژه اقدام به برداشت کلیه لایه های پوششی سطوح داخلی و خارجی استخر ، بهسازی و رنگ آمیزی درز ها و شکاف های ایجاد شده در کف، دیواره ها و کانال سرریز و ترمیم آنها با استفاده از بتونه اپوکسی ، اجرای عملیات FRP بر روی قسمت های ترمیم شده، تعویض ورق های پوسیده شده و اجرای عملیات سند بلاست بر روی سازه فولادی اسکرایپر جهت لایه برداری سطوح و اجرای عملیات پوشش کولتار اپوکسی سازه فولادی اسکرایپر نمودیم .
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و باظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است که با اجرای این پروژه توانسته است ضمن تقویت پروسه تامین آب مورد نیاز واحدهای نیروگاهی، سطح عملکرد بهره برداری از واحد های تولیدی خود را در پیک تابستان بهبود دهد .
 
۲۳ تیر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۶
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۲۴۷