اخبار

واکنش سریع متخصصین بهره برداری نیروگاه رامین اهواز مانع از خاموشی های گسترده در شبکه برق کشور شد

واکنش سریع متخصصین بهره برداری نیروگاه رامین اهواز مانع از خاموشی های گسترده در شبکه برق کشور شد
پرسنل تلاشگر نیروگاه رامین اهواز با واکنش سریع و اقدامات تخصصی که پس از نوسانات شدید به شبکه برق که از محل پست توزیع و انتقال اهواز 2 ایجاد شده بود توانستند با تبحر و هوشیاری مانع از خروج واحدهای نیروگاهی و خاموشی های گسترده در شبکه برق استان خوزستان شوند.

در پی نوسانات شدید در پست توزیع برق اهواز 2

واکنش سریع متخصصین بهره برداری نیروگاه رامین اهواز مانع از خاموشی های گسترده در شبکه برق کشور شد

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :  پرسنل تلاشگر نیروگاه رامین اهواز با واکنش سریع و اقدامات تخصصی که پس از نوسانات شدید به شبکه برق که از محل پست توزیع و انتقال اهواز 2 ایجاد شده بود توانستند با تبحر و هوشیاری مانع از خروج واحدهای نیروگاهی و خاموشی های گسترده در شبکه برق استان خوزستان شوند.

مهندس ناصر محمدی سرپرست نیروگاه رامین در این باره گفت: نیروگاه رامین با 6 واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و با توجه به نقش کلیدی این نیروگاه در پایداری شبکه سراسری ، آمادگی واحدها و تولید مستمر انرژی برق از اهمیت ویژه ای بخصوص در فصل تابستان و پیک مصرف برق برخوردار است .

وی همچنین گفت : بهره برداری و نگهداری از این نوع نیروگاهها نسبت به اکثر نیروگاههای کشور کاری سخت و پیچیده است که برای اجرای دقیق اقدامات فنی و رعایت صحیح دستورالعمل های بهره برداری بخصوص در مواقع اضطراری نیازمند هوشیاری ،تجربه و تخصص بالای پرسنل بخشهای مختلف نیروگاه است .

وی افزود : طی تغییر فرکانس در مدار سراسری و به اصطلاح ضربه شبکه برق استان خوزستان که در سحرگاه روز شنبه 16 تیرماه روی داد، پرسنل متعهد و تلاشگر این نیروگاه با تکیه بر هوشیاری و تجارب ارزنده خود و با واکنش سریع و بموقع برروی تجهیزات نیروگاهی  توانستند ضمن جلوگیری از خروج واحدهای نیروگاه رامین از پایداری شبکه برق کشور نیز محافظت کنند که این اقدام نیز اهمیت و حساسیت تلاش جهادگونه کارکنان این نیروگاه بیش از پیش تجلی می دهد .

محمدی همچنین ضمن تقدیر از همه همکاران خود از مردم عزیز کشورمان دعوت نمود با صرفه جویی در انرژی حیاتی برق شاهد تداوم تولید و خدمت رسانی مستمر تلاشگران صنعت برق به همه نقاط ایران اسلامی باشیم .

۱۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۳
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۸۹۳