اخبار

نیروگاه برق رامین اهواز با 6 واحد تولیدی خود به استقبال تابستان می رود

نیروگاه برق رامین اهواز با 6 واحد تولیدی خود به استقبال تابستان می رود
این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی با راه اندازی مجدد واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ خود که پس از تعمیرات اضطراری انجام پذیرفت، با حداکثر توان تولیدی به استقبال تابستان می رود .
🔘 با راه اندازی مجدد واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ 
:eight_pointed_black_star:نیروگاه برق رامین اهواز با 6 واحد تولیدی خود به استقبال تابستان می رود
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی با راه اندازی مجدد واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ خود که پس از تعمیرات اضطراری انجام پذیرفت، با حداکثر توان تولیدی به استقبال تابستان می رود .
مهندس ناصرمحمدی سرپرست نیروگاه رامین با اشاره به اهمیت پایداری واحدهای تولیدی نیروگاه رامین در طول سال بویژه فصل تابستان اظهار داشت : امروزه نقش انرژی برق در جوامع بشری نقشی حیاتی و کلیدی است بطوریکه زندگی عادی، پویایی صنایع و خدمت رسانی سازمانهای عمومی را بدون آن نمی توان متصور شد . وی گفت: نیروگاه رامین اهواز نیز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است که لزوم آمادگی همه واحدهای تولیدی آن بویژه در فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق بیش از پیش حائز اهمیت می باشد. 
محمدی افزود : بهره برداری و تعمیرات توربین های بخاری 315 مگاواتی بدلیل ساختار فنی آن نسبت به سایر توربین ها دارای پیچیدگی و چالشهای متعددی است و بر همین اساس سعی نمودیم بمنظور حفظ آمادگی واحدهای نیروگاه رامین ، تعمیرات پیشگیرانه واحدهای نیروگاه رامین را در دستور کار خود قرار دادیم که رفع چالشهای فنی واحد 315 مگاواتی شماره 6 از مهمترین اقدامات اخیر بوده است.
وی گفت : این واحد تولیدی بدلیل شکست پره اسیج شماره 32 و آسیب رساندن به استیج شماره 33 روتور LP از اواسط اسفندماه 96 از مدار خارج شده بود که پس از نصب پره های ساخت داخل در شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران و انجام اقدامات تخصصی و تستهای فنی توسط متخصصان نیروگاه مجددا راه اندازی و با حداکثر توان خود به مدار سراسری کشور پیوست . 
سرپرست نیروگاه رامین اهواز همچنین گفت : با راه اندازی مجدد این واحد 315 مگاواتی عملاً هر 6 واحد این نیروگاه در چرخه تولید انرژی برق قرار دارند و امیدواریم با حداکثر توان بتوانیم با تکیه بر تلاش جهادگونه و تجربه والای کارکنان نیروگاه با تولید پایدار انرژی برق تامین کننده آسایش مردم شریف در تابستان پیش رو باشیم .
محمدی همچنین از همه اقشار مختلف مردم ، صنایع ،ادارات و سازمانهای عمومی درخواست نمود با مصرف بهینه انرژی برق ، ما را در تولید پایدار این انرژی حیاتی و خدمت رسانی مستمر بیش از پیش یاری دهند .
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با شش واحد تولیدی به ظرفیت 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تولید کننده حدود 40 درصد برق استان خوزستان است و نقش مهمی در تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفاء می کند.
@prrppa
 
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۵:۱۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۶۲۶