اخبار

دومین همایش و جشنواره روابط عمومی صنعت برق حرارتی کشور برگزار شد

دومین همایش و جشنواره روابط عمومی صنعت برق حرارتی کشور برگزار شد
دومین همایش مدیران روابط عمومی صنعت برق حرارتی کشور با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی به میزبانی نیروگاه رامین اهواز برگزار شد از برترین روابط عمومی های تولیدبرق حرارتی کشور تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : دومین همایش مدیران روابط عمومی صنعت برق حرارتی کشور با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی به میزبانی نیروگاه رامین اهواز برگزار شد از برترین روابط عمومی های تولیدبرق حرارتی کشور تجلیل شد

دکتر ببران مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در دومین همایش مدیران روابط عمومی صنعت برق حرارتی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: ما استاندارد مصرف نداریم و بیش از حد مصرف می کنیم. دکتر ببران با اشاره به میزان کم بارش ها در سطح کشور اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش بارش ها با کاهش ٤٠٠ مگاواتی تولید برق در نیروگاه های برقابی مواجه خواهیم بود.  وی با اشاره به اینکه بیش از ٩٠ درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود تشریح کرد که چه اقدامات و راهکارهایی در این حوزه انجام شده است.مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به سیاست های وزارت نیرو در شرایط حساس کنونی بیان کرد: در راستای دستورات وزیر نیرو، صنعت آب و برق باید به مباحث فرهنگ سازی و تبیین روانشناختی و مخاطب شناسی ورود پیدا کند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق حرفه ای در حوزه اطلاع رسانی از اهداف سازمانی است و این حرفه نیازمند خلافیت و نوآوری است.ببران ایجاد فضای رقابتی، اشراف به حوزه رسانه های نوین و فضای سایبری را از ویژگی های مهم مدیران روابط عمومی برشمرد.مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو در پایان گفت: بخش رسانه ای و افکار عمومی برای ما مهم است و باید تلاش کنیم تا اقدامات و فعالیت هی وزارت نیرو و انرژی و شرکت های زیرمجموعه اش به درستی توسط رسانه ها منتقل شود.

مهندس داوود محمودی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق رامین اهواز نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در همایش اظهارکرد: روابط عمومی ها باید با شناخت از جایگاه صنعت برق و حساسیت آن به ایفای نقش اصلی شان که ارتباطات درون سازمانی و برن سازمانی است قدم های موثری را بردارند.محمودی گفت: تمام ابزار زندگی بشر به صنعت برق وابسته است و برق در زندگی مردم نقش مهمی را ایفا می کند. وی افزود: در زمانی که توسط کشورهای استکباری در صنعت برق و زمینه های مختلف تحریم شدیم با مدیریت چالش ها را به فرصت تبدیل کردیم. مدیرعامل نیروگاه رامین بیان کرد: در زمان تحریم هیچگاه صنعت برق و تولید برق متوقف نشد و این باعث افتخار ماست که توانستیم تولید برق پایدار را به مردم ارائه کنیم. وی ادامه داد: بسیاری از قطعات مهم نیروگاهی با توان متخصصان داخلی ساخته شد که دستاورد  بزرگی محسوب می شود لذا باید این خودکفایی و دستاورد از طریق رسانه ها به اطلاع مردم کشورمان برسد و  به لطف خداوند امیدواریم در سال جدید نیز با شعار حمایت از کالای ایرانی دستاوردهای بیشتری در حوزه صنعت برق داشته باشیم. محمودی با اشاره به چالش کم آبی در کشور گفت: با توجه به میزان بارش ها تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت، با تلاش همکاران جهت تولید برق پایدار  به هموطنان عزیز تمام توان خود را به کار خواهیم بست.

غلامحسین مقیمی مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت برق حرارتی نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های این شرکت ،هدف از این گردهمایی را هماهنگی، اتحاد و انسجام بیشتر اعضای صنعت برق حرارتی عنوان کرد و گفت: نیروگاه ها قلب تپنده کشور  هستند و تولید برق در نیروگاهها مدیون تلاش همه کسانی است که در نیروگاهها با روحیه جهادی و رویکردی سرشار از تجربه و تخصص در حال خدمت هستند.

وی همچنین انعکاس دستاوردها، تلاشهای و تقویت زیرساختهای فرهنگی و اطلاع رسانی زیرمجموعه شرکت برق حرارتی را رسالت اصلی روابط عمومی ها بمنظور تقویت سطح آگاهی مردم و مسئولان از عملکرد و چالشهای تولید این انرژی حیاتی دانست و اظهار امیدواری نمود طی سالهای آینده نیز شاهد بهبود جایگاه  روابط عمومی های این صنعت خواهیم بود.

در ادامه که با ارائه گزارشی از زهرا جعفری، رییس اداره روابط عمومی شرکت برق حرارتی در خصوص فعالیت های دفاتر روابط عمومی های نیروگاه های حرارتی کشور همراه بود عبداله عربگری، معاون مالی و و عضو هیئت مدیره مجامع عمومی شرکت برق حرارتی طی سخنانی اظهار داشت : روابط عمومی ها در اطلاع رسانی برای مصرف بهینه و در زمینه قیمت واقعی محصول برقی که مردم مصرف می کنند بیش از این باید اطلاع رسانی کنند.

در حاشیه این همایش مدیران روابط عمومی های صنعت برق حرارتی از نخستین شماره ماهنامه صبح (صنعت برق حرارتی) رونمایی شد و در پایان روز اول این همایش نیز کارگاه آموزشی مدیریت رسانه در روابط عمومی با حضور دکتر زینب شریفی استاد ارتباطات دانشکده خبر اهواز برگزار شد.

در این همایش همچنین برترین های دومین جشنواره روابط عمومی های تولید برق حرارتی درسال۹۶ توسط دکتر مهدی بختی دبیرعلمی این جشنواره معرفی شدند که طی آن نیروگاه رامین اهواز (رتبه نخست)،نیروگاه شهید سلیمی نکا (رتبه دوم)، نیروگاه خلیج فارس (رتبه سوم)،نیروگاه ری (رتبه چهارم)، نیروگاههای بیستون کرمانشاه و شهید مفتح همدان (به صورت مشترک رتبه پنجم) و شرکت تولید نیروی برق بندر عباس موفق به کسب این عناوین شده اند و با اهدای تندیس این همایش و لوح تقدیر مورد تجلیل و  قدردانی قرار گرفتند. در بخش کارشناسان برتر نیز داوود سلیمانی از نیروگاه رامین اهواز و امیر مینابیان از شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به عنوان کارشناسان برتر روابط عمومی برق حرارتی معرفی و تقدیر بعمل آمد.

از داوود محمودی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق رامین اهواز و عبدالکریم جاوید مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق رامین به عنوان مدیران حامی روابط عمومی تقدیر و قدردانی شد.

در ادمه نیز سلطانعلی صحن علیزاده، مدیر روابط عمومی شرکت مدیریت تولیدبرق رامین  به عنوان مدیر برتر روابط عمومی تولید برق حرارتی در سال۹۶ معرفی  و تقدیر شد .

همچنین از مرتضی اعتمادراد پیشکسوت و مدیر روابط عمومی اسبق نیروگاه بعثت تهران نیز بپاس اقدامات و تلاشهای ارزنده ایشان در عرصه روابط عمومی تجلیل بعمل آمد.

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵:۴۸
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۲۶۳