اخبار

نقش مطلوب نیروگاه رامین در فرآیند شستشوی تجهیزات و مقره های شبکه برق خوزستان

نقش مطلوب نیروگاه رامین در فرآیند شستشوی تجهیزات و مقره های شبکه برق خوزستان
این نیروگاه ضمن تولید پایدار انرژی برق در سال96 توانست تامین کننده بیش از 5 میلیون لیتر آب مقطر بمنظور شستشوی تجهیزات و مقره های شبکه برق خوزستان باشد .
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه ضمن تولید پایدار انرژی برق در سال96 توانست تامین کننده بیش از 5 میلیون لیتر آب مقطر بمنظور شستشوی تجهیزات و مقره های شبکه برق خوزستان باشد .
داوود محمودی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز با اعلام این خبر اظهار داشت : تلاش مجموعه صنعت برق درجهت تامین پایدار انرژی برق مورد نیاز مردم و صنایع معطوف است و با توجه به پیچیدگی  فرآیند تولید ، انتقال و توزیع این انرژی ، رفع چالشهای موجود نیز نیازمند همکاری و همپوشانی همه مسئولان این مجموعه است . 
وی گفت: بروز پدیده ریزگردها در استان خوزستان آثار مخربی در عملکرد تجهیزات صنعت برق ایجاد نموده و گاهاً تامین برق مورد نیاز مردم را با چالشهای جدی مواجهه نموده است که ما نیز بعنوان تولید کننده اصلی برق مورد نیاز استان همه تلاش خود را در جهت کاهش آثار این پدیده بر تجهیزات نیروگاهی بکار گرفته و ضمن تولید مستمر این انرژی حیاتی توانستیم در سال 96 تامین کننده بیش از 5 میلیون لیتر آب مقطر بمنظور شستشوی تجهیزات و مقره های شبکه برق خوزستان باشیم .
محمودی با اشاره به نیاز مبرم واحدهای نیروگاه به آب مقطر تولیدی خود جهت تولید برق پایدار افزود : آب مقطر تولیدی این نیروگاه به علت خلوص بالای 98 درصدی و نارسانا بودن ،  بعنوان حلالی ایمن در شستشوی تجهیزات انتقال و توزیع شبکه برق بویژه در کانونهای گرد وغبار بسیار موثر است و امکان شستشوی خطوط ، مسیرهای داغ و برق دار تجهیزات شبکه را سرعت می بخشد .                                                                                                                                                    
لازم بذکر است  نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع 1850 مگاوات ، تامین کننده حدود 35 درصد انرژی برق مورد نیاز استان خوزستان است و با توجه به توان و ظرفیت تولیدی آن ، نقش مهمی درتثبیت و تقویت شبکه سراسری برق کشور ، تامین آسایش مردم ، توسعه زیرساختهای منطقه و تامین برق مورد نیازصنایع ایفا می کند.
۵ فروردین ۱۳۹۷ ۰۹:۳۶
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۸۹۳