اخبار

مقاله بررسی پیامد های سوخت و احتراق عدم استفاده از هیترهای فشار قوی در واحد های نیروگاه رامین اهواز ارائه شد

مقاله بررسی پیامد های سوخت و احتراق عدم استفاده از هیترهای فشار قوی در واحد های نیروگاه رامین اهواز ارائه شد
در هفدهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران که در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در تهران برگزار شد تحقیقات فنی کارشناسان نیروگاه رامین در خصوص "پیامد های سوخت و احتراق عدم استفاده از هیترهای فشار قوی" بصورت مقاله ارائه شد.
🔹در هفدهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران؛
 
🔶مقاله بررسی پیامد های سوخت و احتراق عدم استفاده از هیترهای فشار قوی در واحد های نیروگاه رامین اهواز ارائه شد
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : در هفدهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران که در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در تهران برگزار شد تحقیقات فنی کارشناسان نیروگاه رامین در خصوص "پیامد های سوخت و احتراق عدم استفاده از هیترهای فشار قوی" بصورت مقاله ارائه شد. 
 
این مقاله تخصصی حاصل تحقیقات و بررسی های فنی و علمی سامان علی محمدی، حمدالله ممبینی و بهروز وحدتی از مهندسان مکانیک نیروگاه رامین اهواز بوده که مورد استقبال داوران و حاظرین این کنفرانس قرار گرفت.
سامان علی محمدی که در این کنفرانس به ارائه این مقاله پرداخته بود اظهار داشت:  در این مقاله پیامدهای سوخت و احتراق که در اثر عدم استفاده از هیترهای فشار قوی واحد های 315 مگا واتی نیروگاه رامین بدست می آیند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. پس از معرفی نیروگاه رامین، سیکل رانکین و هیترهای فشار قوی این نیروگاه دلایل لزوم استفاده از هیترهای فشار قوی تشریح می گردد، سپس راندمان بویلر مطابق استاندارد ASME PTC 4.1 در شرایط های مختلف محاسبه می شود. در مرحله بعد پس از بدست آوردن میزان افزایش مصرف سوخت با مقایسه راندمان بویلر میزان ضرر و زیان عدم استفاده از این هیترها در هر 6 واحد نیروگاه رامین طی سال 1394 محاسبه می شود. در ادامه با محاسبه راندمان سیکل تأثیر عدم استفاده از هیترها بر راندمان تعیین می گردد و در نهایت پیامد های افزایش میزان مصرف سوخت و افزایش فلاکس حرارتی در اثر احتراق ناقص و ضرر و زیان اقتصادی وارده به نیروگاه در طی همین سال بررسی و راه کارهای مناسب جهت رفع این مشکل ارایه می گردد.
 
لازم بذکر است در هفدهمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران که با حضور محققان ، کارشناسان ، اساتید، دانشجویان و مهندسان صنایع مختلف از سراسر ایران و کشور هلند در دانشگاه صنعتی شریف تهران توسط انجمن احتراق ایران برگزار شد، آخرین تحقیقات و دستاوردهای علمی و تخصصی در عرصه سوخت و احتراق مورد بررسی قرار گرفت.
 
#کانال_خبری_نیروگاه_رامین_اهواز 
prrppa@
۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۳۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۴۶۳