اخبار

بهبود فرآیند تعمیرات بویلرها و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز

بهبود فرآیند تعمیرات بویلرها و تجهیزات جانبی نیروگاه رامین اهواز
مهمترین اقدامات انجام شده پس از ایجاد این کارگاه را تمرکز و افزایش دقت تعمیرات، کاهش زمان تعمیرات تجهیزات، کاهش تداخل کاری با ادارات تعمیرات فن های بویلر و الکتریک فشار قوی به جهت استفاده از جرثقیل دروازه ای بویلر بوده به گونه ای که در حال حاضر نسبت به سال گذشته پیشرفت تعمیرات انجام شده در زمان سپری شده حدوداً 30% افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : این نیروگاه بمنظور بهبود ساختار سازمانی در واحدهای تولیدی خود اقدام به ایجاد  اداره مستقلی تحت عنوان اداره نگهداری و تعمیرات بویلر، ‌ایرهیتر و تجهیزات جانبی نمود و با این اقدام توانست عملیات های  تعمیراتی در ناحیه بویلرهای فوق بحرانی خود را بهبود دهد . 
 
بهروز وحدتی مدیر امور نگهداری و تعمیرات مکانیک تجهیزات ثابت اظهار داشت : افزایش کیفیت و کاهش زمان عملیات های تعمیراتی در بویلرهای این نیروگاه همواره از دغدغه های مجموعه نیروگاه رامین بوده و به همین منظور توانستیم با تجهیز کارگاه و تشکیل کارگروه عملیاتی متشکل از مهندسان باتجربه و متخصص ، اقدامات شاخصی را در جهت رفع چالشهای اساسی بویلرها بویژه در ایام پیک برق را انجام دهیم . 
وی با اشاره به نقش بویلرها و ایرهیترها در فرآیند تولید بخار جهت چرخش توربینهای 300 مگاواتی این نیروگاه ، اجرای عملیاتهای اضطراری در گرمای بالای60 درجه و رطوبت 90 درصدی محیط داخلی بویلرها در ایام پیک برق را از دشوارترین اقدامات این مجموعه دانست.  
 
سامان علیمحمدی سرپرست این اداره نیز گفت : مهمترین اقدامات انجام شده پس از ایجاد این کارگاه را تمرکز و افزایش دقت تعمیرات، کاهش زمان تعمیرات تجهیزات، کاهش تداخل کاری با ادارات تعمیرات فن های بویلر و الکتریک فشار قوی به جهت استفاده از جرثقیل دروازه ای بویلر دانست به گونه ای که در حال حاضر نسبت به سال گذشته پیشرفت تعمیرات انجام شده در زمان سپری شده حدوداً 30% افزایش یافته است. 
وی تعمیرات بلند مدت بویلر واحد 305 مگاواتی شماره یک را مهمترین برنامه حال حاضر این اداره دانست و اظهار داشت :  در این پروژه توانستیم اقدام به تعمیرات تجهیزات مهمی همچون یاتاقان های بالا و پایین ایرهیتر و مجموعه گیربکس های ایرهیتر نموده که با توجه به نقش موثر ایجاد این کارگاه در بهبود سطح تمرکز بر فعالیتها ، شاهد کاهش زمان عملیات تعمیراتی محسوسی  در رفع اشکالات  این تجهیزات بودیم . 
علیمحمدی همچنین  رزرو سازی تجهیزات فرسوده و بازسازی قطعات مهمی همچون چرخ زنجیرهای ایرهیتر، گیربکس های ایرهیتر، یاتاقان های ایرهیتر، نازل های مشعل های بویلر را از مهمترین اقدامات این اداره طی تعمیرات اساسی اخیر عنوان نمود.
 
#کانال_خبری_نیروگاه_رامین_اهواز 
@prrppa
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۱۴
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۸۸۰