اخبار

بهبود فرآیند بهره بردای با رفع چالشها و بازسازی تجهیزات واحد شیمی نیروگاه رامین اهواز

بهبود فرآیند بهره بردای با رفع چالشها و بازسازی تجهیزات واحد شیمی نیروگاه رامین اهواز
تولید پایدار انرژی برق در نیروگاه رامین ، وابستگی زیادی به عملکرد تجهیزات صنعتی ، آنالیزهای شیمیایی در آزمایشگاههای تخصصی و مواد شیمیایی مورد استفاده دارد که با توجه به کاهش کیفیت آب استحصالی از رودخانه کارون طی سالهای اخیر و ایجاد مشکلات متعدد در سیستمهای این نیروگاه ، بازسازی و بهبود عملکردتجهیزات شیمی از اهمیت زیادی بمنظور رفع محدودیتهای تولیدی برخوردار است .
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :  داریوش عزیزی دوست ؛ سرپرست شیمی فاز 1 و 2 نیروگاه رامین اهواز با ارائه گزارشی از روند مطلوب بازسازی و رفع چالشهای تجهیزات امور شیمی این نیروگاه و بهبود فرآیند بهره برداری از واحدهای تولیدی نیروگاه رامین خبر داد.
وی با اشاره به سیکل تولید انرژی برق و نقش تجهیزات و مواد شیمیایی در این فرآیند اظهار داشت : تولید پایدار انرژی برق در نیروگاه رامین ، وابستگی زیادی به عملکرد تجهیزات صنعتی ، آنالیزهای شیمیایی در آزمایشگاههای تخصصی و مواد  شیمیایی مورد استفاده دارد که با توجه به کاهش کیفیت آب استحصالی از رودخانه کارون طی سالهای اخیر و ایجاد مشکلات متعدد در سیستمهای این نیروگاه ، بازسازی و بهبود عملکردتجهیزات شیمی از اهمیت زیادی بمنظور رفع محدودیتهای تولیدی برخوردار است .   
عزیزی دوست افزود : بر این اساس طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اقدام به اولویت بندی و رفع مشکلات تجهیزات مرتبط به امور شیمی نموده و قطعاً این اقدامات در بهبود فرآیند بهره برداری از واحدهای نیروگاهی تاثیر مطلوبی خواهد داشت .
وی در ادامه مهمترین اقدامات انجام شده را طبق موارد ذیل عنوان نمود.
-  - راه اندازی مجدد الکترولایزر A هیدروژن سازی فاز یک که حدود یکسال از مدار خارج بوده است .
-  - رفع عیب و راه اندازی سیستم خنثی سازی که حدودا چهار ماه از مدار خارج بوده است ، لازم به ذکر است بخش خنثنی سازی نیروگاه که وظیفه خنثی کردن پسابهای آلوده به مواد شیمیایی را دارد نقش عمده ای در حفظ محیط زیست پیرامون نیروگاه را دارد . 
-  - بازسازی و رفع عیب و همچنین رنگ آمیزی سطوح داخلی دو عدد از فیلترهای سیستم احیاء فاز یک 
-  - کنسروه کردن و همچنین اسید شویی کولرهای نمونه گیری واحدهای 3 و 4 
-  - بازدید از فیلترهای مکانیکی تصفیه خانه شیمی ( پس از حدود 12 سال کارکرد مدوام ) 
-  - بازدید از فیلتر های تصفیه فیزیکی ( پس از حدود 10 سال کارکرد مداوم )
-  پی گیری راه اندازی سیستم تزریق اسید بوسیله اتومات به برجهای خنک کن که حدوداً یکسال از مدار خارج بوده و تزریق اسید بصورت ثقلی در حال  انجام می باشند . 
-  -پیگیری ساخت دو عدد تانک ذخیره اسید و سود 
-  -برقراری سیستم پیپرلس لوگ شیت ها در آزمایشگاه فاز دو
 
#کانال_خبری_نیروگاه_رامین_اهواز 
prrppa@
۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۴۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۰۴۵