اخبار

واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین اهواز جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شد

واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین اهواز جهت انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شد
واحد 305 مگاواتی شماره یک این نیروگاه بمنظور رفع محدودیت ها در تولید پایدار انرژی برق و انجام تعمیرات اساسی بلند مدت از مدار خارج شد .

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :  واحد 305 مگاواتی شماره یک  این نیروگاه بمنظور رفع محدودیت ها در تولید پایدار انرژی برق و انجام تعمیرات اساسی بلند مدت از مدار خارج شد .

فرهاد اسکندری سرپرست معاونت مهندسی و نظارت فنی نیروگاه رامین با اشاره به  نقش  این نیروگاه در تامین انرژی برق  مورد نیاز استان خوزستان  اظهار داشت : تامین پایدار انرژی برق ، شرایط حساسی را برای صنعت برق و بخصوص این نیروگاه ایجاد می کند و با توجه به روند مصرف بالای این انرژی در استان خوزستان ، لزوم آمادگی واحدهای تولیدی و رفع موانع بهره برداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ما نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته این واحد 305 مگاواتی را پس از حدود 55 هزارساعت کارکرد مداوم طی ایام پیش رو بمنظور انجام تعمیرات اساسی بلند مدت از مدار خارج نمودیم .

وی با اشاره به اقدامات سالهای اخیر نیروگاه رامین در عملی ساختن اقتصاد مقاومتی گفت : در این پروژه که برای دومین سال متوالی توسط پرسنل متخصص و باتجربه این نیروگاه انجام خواهد شد ، رفع محدودیتهای عملیاتی در بخشهای توربین ، بویلر ، تجهیزات جانبی ، الکتریک ، ابزاردقیق ، تاسیسات ساحلی و برجهای خنک کن را از مهمترین برنامه تعمیراتی این واحد 305 مگاواتی قرار دادیم .  

اسکندری همچنین اظهارداشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات تعمیرات اساسی این واحد  تا پیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق در سال آتی به اتمام خواهد رسید تا این نیروگاه 1850 مگاواتی همچون سالهای گذشته با حداکثر توان تولیدی خود تامین کننده بخش زیادی از برق مورد نیاز مردم شریف استان خوزستان و تقویت کننده شبکه سراسری برق کشور باشد .

لازم بذکر است این نیروگاه برای اولین بار در سال گذشته توانسته بود با اعتماد وتکیه بر دانش و تجربه کارکنان خود ، تعمیرات اساسی واحد 315 مگاواتی شمار 5 را بدون استفاده از توان شرکتهای خارجی انجام داده که نتیجه این اعتماد با پایداری مطلوب این واحد در پیک برق تابستان سال جاری تجلی یافت 

 

۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۰۵
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۹۳۶