اخبار

نماینده مجلس شورای اسلامی :

تقویت تولید برق نیروگاه رامین نیازمند توجه جدی وزارت نیرو است

تقویت تولید برق نیروگاه رامین نیازمند توجه جدی وزارت نیرو است
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز،باوی،کارون و‌حمیدیه در مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی که بهمراه صفری فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان باوی از نیروگاه رامین داشت بر توجه جدی وزارت نیرو به رفع چالشهای مالی و فنی، اجرای برنامه های توسعه ای و تقویت تولید این نیروگاه تاکید نمود.
سید کریم حسینی ضمن تقدیر از تلاش ها و  اقدامات این نیروگاه در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع خوزستان گفت: تولید این انرژی حیاتی در  شرایط تحریمها و موقعیت سخت اقتصادی دستاوردی ارزشمند است که توسط تلاشگران نیروگاه رامین محقق شد.
حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه ممتاز استان خوزستان در تولید برق کشور افزود: رفع موانع تولید و چالشهای صنایع از رویکردهای ماست و با توجه به عدم اجرای طرح‌های توسعه ای و بهینه سازی تجهیزات در نیروگاه رامین شاهد افت تولید برق این نیروگاه طی سالهای اخیر بودیم که ادامه این روند در این نیروگاه می تواند چالشهای جدی برای خوزستان و کشور ایجاد کند. 
وی نیروگاه رامین را یک سرمایه ملی و دارای اهمیت و‌ جایگاه استراتژیک دانست که طی ۴۳ سال تولید پایدار و مستمر انرژی برق توانست ضمن خدمت رسانی مستمر و تامین آسایش مردم باعث ایجاد و یا تقویت زیرساخت‌های متعددی همچون صنایع نفت،گاز،پتروشیمی،نیشکر ، فولادی و سایر صنایع در استان شده است.
نماینده مردم اهواز،باوی،کارون و حمیدیه با تاکید بر تسریع احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس اظهار داشت: احداث این نیروگاه ضمن تقویت سطح تولید برق استان خوزستان باعث اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه باوی خواهد شد و  مدیران وزارت نیرو می بایست روند اجرای این پروژه را تسریع دهند.  
حسینی تلاش مدیران این مجموعه در کاهش مشکلات کارگری،  اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، جذب نخبگان ، اجرای فرآیندهای استخدامی و همچنین تبدیل وضعیت اشتغال کارگران پیمانکاری و ایثارگران در نیروگاه رامین را مورد تقدیر قرار داد و اظهار امیدواری نمود با پیگیری ها و رایزنی هایی که نمایندگان مجلس صورت خواهند داد شاهد بهبود این روند در نیروگاه رامین خواهیم بود.
حسینی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای مهندس محسن حافظی بیرگانی سرپرست جدید نیروگاه رامین گفت: انتخاب مدیران بومی برای شرکتها و سازمانهای استان بدلیل آشنایی کامل با چالشها و پتانسیل های درون سازمانی و آگاهی از شرایط منطقه ای همواره مورد تاکید و استقبال نمایندگان مجلس است و ضمن تقدیر از مدیران صنعت برق بابت این انتصاب، امیدواریم شاهد تحقق این رویکرد در سایر شرکتها و دستگاههای استان باشیم.
مهندس حافظی سرپرست نیروگاه رامین نیز با اشاره به دانش و تجربه ارزشمند متخصصان نیروگاه رامین در اجرای طرح‌های عملیاتی و بهره برداری و ارائه خدمات فنی-مهندسی به سایر صنایع کشور ، به  ارائه گزارشی از روند تولید برق و تعمیرات اساسی و میان دوره ای واحدها بمنظور ارتقا سطح آمادگی تولید برق در تابستان و‌ پیک مصرف ۱۴۰۲ پرداخت و  خواستار توجه جدی مسئولان و همکاری بیش از پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات  و چالشهای بزرگترین نیروگاه بخاری کشور شد.
وی به قابلیت های مطلوب نیروگاه رامین بمنظور بهبود ۲۰۰ الی ۳۰۰ مگاواتی تولید برق این مجموعه پرداخت و اظهار امیدواری نمود با رفع این موانع شاهد بهبود تولید این نیروگاه و تقویت سطح خدمت رسانی به مردم و صنایع استان خواهیم بود.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و‌ صنایع استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۰
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۲۶۱