اخبار

در 9 ماهه سال جاری

سهم ۳۳ درصدی نیروگاه رامین اهواز و افق ماهشهر در تولید برق استان خوزستان

سهم ۳۳ درصدی نیروگاه رامین اهواز و افق ماهشهر در تولید برق استان خوزستان
در 9 ماهه سال جاری نیروگاه حرارتی رامین اهواز و نیروگاه بخاری ماهشهر توانستند مجموعا با تولید 9 میلیون و 906 هزار و 143 مگاوات ساعت 33% برق استان خوزستان را تولید و به شبکه ارائه نمایند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز با اعلام این خبر گفت : استان خوزستان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و استقرار صنایع بزرگ،دومین استان پرمصرف انرژی برق است و این موضوع اهمیت تولید پایدار این انرژی حیاتی را بیش از پیش نمایان می سازد .
وی با اشاره به مدیریت و بهره برداری نیروگاه افق ماهشهر توسط مدیران و کارشناسان متخصص نیروگاه رامین اهواز،مجموع تولید ناخالص این دو نیروگاه را 9 میلیون و 372 هزار و 143 مگاوات ساعت اعلام کرد،که سهم نیروگاه رامین 7 میلیون و 372 هزار و 723 مگاوات ساعت و سهم نیروگاه افق ماهشهر 2 میلیون و 533 هزار و 420 مگاوات ساعت بوده است .
 
وی مجموع تولید این دو نیروگاه در 9 ماهه سال جاری را 33 درصد اعلام نمود که از این مقدار ، سهم نیروگاه رامین 24.6درصد و میزان تولید نیروگاه افق ماهشهر در این بازه زمانی 8.5 درصد بوده است. 
 
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز به اهمیت تولید پایدار انرژی برق در استان خوزستان پرداخت و بهسازی واحدهای نیروگاه رامین را مهمترین راه برون رفت جهت بهبود تولید این نیروگاه برشمرد و  حمایت مسئولان استانی و صنعت برق کشور بمنظور اجرای طرح بازتوانی واحدهای این نیروگاه را ضروری دانست. 
 
محمدی افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده سهم نیروگاههای حرارتی و بخاری استان خوزستان از تولید برق ۹ ماهه سال جاری ۷۲.۵ درصد، نیروگاههای برقابی۲۴ درصد و نیروگاههای پراکنده ۱.۵ درصد بوده است.
 
لازم به ذکر است نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و نیروگاه افق ماهشهر با 4 واحد تولیدی و مجموع 648 مگاوات ساعت نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و شبکه سراسری برق کشور ایفا می کنند .
 
۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۴۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۴۸۲