اخبار

تسریع در اجرای طرح بازتوانی نیروگاه رامین اهواز از محورهای سفر رئیس جمهور به روسیه

تسریع در اجرای طرح بازتوانی نیروگاه رامین اهواز از محورهای سفر رئیس جمهور به روسیه
با اجرای این پروژه ، سطح تولید برق این نیروگاه قدیمی که طی سالهای اخیر بدلیل فرسودگی تجهیزات دچار افت شده است بهبود می یابد.
 

 

 

 

 

 

 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه، اجرای طرح بازتوانی نیروگاه رامین بعنوان یکی از محورهای گفتگوی آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نشان از اهمیت اجرای این پروژه در صنعت برق کشور عنوان نمود.
وی با اشاره به اهمیت تولید پایدار انرژی حیاتی برق در کشور بویژه استان خوزستان  گفت: این طرح طی سالهای گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی های فنی میان مدیران صنعت برق کشورمان با مدیران روسی قرار داشت و مقرر است با تامین مالی اجرای این پروژه که در قالب تسهیلات ارزی از سوی دولت روسیه پرداخت خواهد شد اجرایی شود.
محمدی قرار گرفتن طرح بازتوانی و بازسازی واحدهای نیروگاه رامین در محورهای گفتگوی روسای جمهور ایران و روسیه را نشانه اهمیت اجرای این پروژه دانست و اظهار امیدواری نمود با اجرای آن شاهد بهبود تولید برق در این نیروگاه بخاری باشیم.
وی با اشاره به عمر بالای این نیروگاه ۴۲ ساله، فرسودگی تجهیزات و سازه های نیروگاهی ، تغییرات اقلیمی  و افت کیفیت آب رودخانه کارون طی سالهای اخیر را از مهمترین دلایل کاهش سطح تولید این نیروگاه عنوان نمود و افزود: با  بروز رسانی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی های نو در این واحد صنعتی شاهد تداوم حیات این نیروگاه، تولید برق پایدار ، بهبود وضعیت شبکه برق و خدمت رسانی مستمر به مردم خواهیم بود.
لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۵۰
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز www.raminpower.ir |
تعداد بازدید : ۳۸۶