اخبار

طراحی و نصب پمپ دریناژ استارت بویلر نیروگاه رامین

طراحی و نصب پمپ دریناژ استارت بویلر نیروگاه رامین
هدف از طراحی و نصب پمپ دریناژ ، انتقال سیال به خنثی سازی و حذف رسوبات و حفظ زیست محیطی در نیروگاه و رودخانه کارون می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، پمپ دریناژ استارت بویلر واحدهای 5و6 به همت متخصصان تعمیرات نیروگاه رامین طراحی و نصب گردید.

یوسف کاهکش تکنسین مسئول تعمیرات پمپ های شیمی در این رابطه گفت: در گذشته رها سازی سیال استارت بویلر واحدهای 5و6 در منهول های محوطه نیروگاه تخلیه می گردید که علاوه بر گرفتگی مکرر آنها سبب رهاسازی این سیال به درون رودخانه کارون می گردید که با طراحی و نصب پمپ دریناژ استارت بویلر این واحدها ، این مشکل زیست محیطی برطرف شده است. 

وی به اقدامات انجام شده در این خصوص اشاره کرد و استفاده از قطعات پمپ های بلا استفاده در نیروگاه , طراحی و تغییر متریال درپوش بلبرینگ ها , تغییر در نوع روانکار بلبرینگ ها و محفظه بلبرینگ ها , تغییر و طراحی مسیر خنک کاری در محفظه آببندی پمپ , استفاده از دو عدد پروانه و پروانه پیش ران و همچنین تغییر و طراحی شافت پمپ ( شافت دو تیکه ) را از اقدامات این‌پروژه برشمرد. 

همچنین محمد داودی رئیس اداره نگهداری و تعمیرات پمپ ها  نیز نتایج این طرح را  انتقال سیال به خنثی سازی و فرآیند حذف نمودن رسوبات  از آن, ارسال سیال با کیفیت مناسب به رودخانه , عدم گرفتگی سیال در منهول های  نیروگاه , عدم رها سازی سیال به محوطه استارت بویلر و درنهایت عدم وجود مشکلات زیست محیطی برای نیروگاه و رودخانه عنوان نمود.

۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۵۲
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۶۷۵