اخبار

استاندار ویژه خوزستان:

تسریع اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین اهواز الزامی است

تسریع اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین اهواز الزامی است
خلیلیان گفت: باید توازنی میان تولید و مصرف برق ایجاد کنیم تا مشکلاتی که صنایع و شبکه مصرف خانگی در تابستان با آن روبرو می‌شوند، کاهش یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز:  در نشستی که با حضور صادق خلیلیان استاندار ویژه خوزستان با مدیران ارشد شرکت‌های تابعه وزارت نیرو برگزار شد، بر ایجاد توازن و همگرایی میان تولید و مصرف برق و رفع مشکلات و چالش‌های مرتبط با آب، برق و فاضلاب تاکید کرد.

او افزود: تولید برق هم برای نیاز‌های صنعتی و هم مصرف خانگی استان جزو خدمات و نیازمندی‌های مهم محسوب می‌شود و ما باید بتوانیم توازن میان تولید و مصرف برق ایجاد کنیم تا مشکلاتی که صنایع و شبکه مصرف خانگی ما بعضاً در تابستان با آن مواجه می‌شوند، کاهش یابد.

خلیلیان اظهار داشت: مقرر شد چند طرح از جمله تولید پنل‌های خورشیدی که حتی می‌تواند برای خانواده‌ها درآمدزایی داشته باشد و از طریق تشکیل کنسرسیوم دولتی و خصوصی و استفاده از منابع ملی این ظرفیت قابل بهره برداری است، از طرف مسئولان ذیربط ارائه شود.

استاندار ویژه خوزستان بیان کرد: همچنین طرح‌های توسعه‌ای از طرف شرکت‌های تولید برق ارائه خواهد شد و کارخانه‌ها را هماهنگ کردیم و صنایع فولاد که اعلام آمادگی خود را برای تولید برق اعلام کرده اند که هم خودشان از آن استفاده کنند و هم بخشی از آن را در اختیار شبکه برق استان قرار دهند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین بر اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین تاکید کرد و ادامه داد: با این اقدام می‌توانیم تا شاهد خدمت رسانی بیشتر این نیروگاه به مردم باشیم.

خلیل محمدی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات، دستاورد‌ها و خدمات این نیروگاه به مردم و صنایع استان به ویژه در تابستان طاقت فرسای خوزستان و پیک مصرف برق پرداخت.

او با اشاره به گرمای بیش از حد تابستان امسال و افزایش بی سابقه مصرف برق، تولید بیش از ۵ میلیون مگاوات ساعت و افزایش ۷ درصدی تولید این انرژی حیاتی در ۶ ماهه نخست سال را حاصل تلاش جهادی مجموعه این نیروگاه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با رفع چالش‌ها و موانع پیش رو شاهد تقویت این روند باشیم.

او در ادامه اجرای طرح بازتوانی واحد‌های تولید برق نیروگاه رامین را یکی از مهم‌ترین طرح‌های پیش روی صنعت برق حرارتی در تقویت تولید این نیروگاه و پشتیبانی از شبکه سراسری دانست و تصریح کرد: ان شاءالله با حمایت‌های استاندار ویژه خوزستان و سایر مسئولان استان و مدیران صنعت برق شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم تا بتوانیم سطح تولید برق نیاز استان را بهبود دهیم.

 
۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۰
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۷۵۶