اخبار

بومی سازی قطعات، هنر متخصصان داخلی در نیروگاه رامین اهواز

بومی سازی قطعات، هنر متخصصان داخلی در نیروگاه رامین اهواز
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از بومی سازی بیش از ۸۰۰ قطعه نیروگاهی با همت متخصصان بومی و فعال در این نیروگاه خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاه تمرکز بر ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز این مجموعه صنعتی  را از رویکردهای راهبردی نیروگاه عنوان  و ساخت ۸۴۰ نوع قطعه در سال گذشته توسط تلاشگران و متخصصان این نیروگاه را جلوه ای از خودباوری و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به نقش استراتژیک نیروگاه رامین در تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور، به تشریح نقش مهم ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: تحریم های ظالمانه و کاهش نقدینگی یکی از چالشهای اساسی طی سالهای اخیر ما بوده و بر همین اساس با تمرکز بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه بخشی از نیازهای خود به قطعات را در کارگاههای مستقر در نیروگاه رامین مورد ساخت و بهره برداری قرار دهیم و توانستیم چشم انداز روشنی از این رویکرد را به نمایش بگذاریم. 

وی با اشاره به طراحی فنی، متریال و ساختار تخصصی مطلوب این قطعات،   مجموع قطعات ساخته شده از این ۸۴۰ نوع قطعه را حدود ۲۵۰۰ قطعه عنوان نمود.

محمدی همچنین ساخت حدود  ۴۰۰۰ قطعه  کوچک و مصرفی همچون پیچ ، کورکن ، واشر و غیره  جهت استفاده در تجهیزات مختلف نیروگاه را از دیگر اقدامات این نیروگاه برشمرد.

مدیرعامل نیروگاه رامین نقش این قطعات در پیشبرد عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره برداری را حساس و مهم دانست و مهمترین مزیت ساخت این قطعات در کارگاههای مستقر در نیروگاه را کاهش هزینه های خرید قطعات، کاهش زمان تامین قطعات، کاهش زمان خروج واحدهای تولیدی از مدار ، تقویت واحدهای نیروگاهی بمنظور تولید پایدار انرژی برق و نهایتا جلوگیری از خروج ارز عنوان نمود. 

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.

۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۵۳۶