اخبار

وقتی بومی سازی و خوداتکایی مشق شب متخصصان ایرانی می‌شود

وقتی بومی سازی و خوداتکایی مشق شب متخصصان ایرانی می‌شود
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز از تداوم بومی سازی قطعات و تجهیزات موردنیاز واحد‌های تولیدی ۵ و ۶ این نیروگاه با تلاش متخصصان بومی خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : خلیل محمدی مدیرعامل این نیروگاهبا اشاره به چالش‌های مرتبط با تامین قطعات مورد نیاز این نیروگاه از بازار‌های داخلی و خارجی گفت: تامین قطعات مورد نیاز واحد‌های تولیدی به ویژه در زمان بازسازی و تعمیرات اساسی یکی از مهم‌ترین دغدغه هایما محسوب می‌شود.

او با اشاره به بومی سازی ۸۲ قطعه نیروگاهی موردنیاز واحد‌های تولیدی ۵ و ۶ بیان داشت: الحمدلله توانستیم با عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی و با اعتماد به دانش و تجربه ارزشمند متخصصان نیروگاه بخشی از نیاز‌های خود را از طریق کارگاه‌های مستقر در نیروگاه مورد ساخت و استفاده قرار دهیم.

به گفته محمدی، ساخت قطعات مورد نیاز این واحد‌ها نقش مهمی در صرفه جویی ارزی، کاهش زمان تعمیرات اساسی و مدت زمان خروج واحد‌ها از مدار تولید برق دارد.

شاهین شاهین زاده سرپرست نظارت بر کارگاه تراشکاری نیروگاه رامین اهواز با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده توانستیم طی بهمن ماه امسال ۸۲ نوع قطعه را ساخته و استفاده قرار دهیم، اظهار کرد: مجموع قطعات ساخته شده از این قطعات ۹۸ عدد هستند، البته استفاده از متریال بلااستفاده و رعایت استاندارد‌های لازم مهمترین رویکرد کارگاه‌های این نیروگاه در فرآیند ساخت قطعات به شمار می‌رود.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت قرار می‌دهد.

۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۵۶
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۹۸۴