اخبار

تولید 11میلیون و 500 هزار مگاوات برق در نیروگاه رامین اهواز محقق شد

تولید 11میلیون و  500 هزار مگاوات برق در نیروگاه رامین اهواز محقق شد
مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی رامین اهواز از تحقق برنامه تولید 11میلیون و 500هزار مگاوات برق در این نیروگاه در سال جاری خبر داد.

تولید 11میلیون و  500 هزار مگاوات برق در نیروگاه رامین اهواز محقق شد

اهواز - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه برق حرارتی رامین اهواز از تحقق برنامه تولید 11میلیون و 500هزار مگاوات برق در این نیروگاه در سال جاری خبر داد.

کد خبر: 81538017

به گزارش ایرنا سید علیرضا موسوی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 11.5درصدی تولید نیروگاه در سال 93 نسبت به پارسال افزود: ظرفیت تولید نیروگاه با شش واحد موجود یک هزار و 850مگاوات است که بیشترین میزان تولید آن از بدو فعالیت تاکنون پیش از این یک هزار و 760مگاوات بوده است.
وی اظهار کرد: هم اینک واحد شماره سه نیروگاه در دست تعمیر اساسی است و واحدهای شماره یک و دو نیز به خاطر احداث خط جدید ورودی گاز به نیروگاه از مدار خارج شده اند.
موسوی گفت: هم اکنون واحدهای شماره چهار و پنج نیروگاه در مدار تولید بوده و واحد شماره شش نیز مراحل پایانی تعمیرات اساسی و راه اندازی مجدد را می گذراند.
وی همچنین افزود: طرح توسعه نیروگاه رامین اهواز با احداث واحدهای شماره هفت و هشت نیز توسط سازمان توسعه برق ایران پیگیری می شود که در مرحله راهبری و ساخت قرار دارند.
موسوی اضافه کرد: طرح توسعه نیروگاه شامل احداث دو واحد 320 مگاواتی است که با وارد مدار شدن این دو ، ظرفیت تولید آن به دو هزار و 170 مگاوات خواهد رسید.
وی با بیان این که زمان راه اندازی این واحدها به فراهم شدن برخی شرایط از جمله تامین تجهیزات مورد نیاز و منابع مالی لازم بستگی دارد گفت: هم اینک بخش های کارگاهی و اداری طرح توسعه نیروگاه ایجاد شده است.
موسوی تاکید کرد: ساخت واحدهای شماره هفت و هشت نیروگاه رامین از اولویت های وزارت نیرو محسوب می شود.
مدیرعامل نیروگاه برق رامین اهواز همچنین از ساخت و بومی کردن قطعات مورد نیاز نیروگاهی در این واحد به تعداد 10هزار قطعه در سال جاری خبر داد و گفت: در کنار اینها با وجود شرایط تحریم سه هزار و یکصد قطعه نیز توسط دیگر شرکت های داخلی ساخته و در اختیار نیروگاه قرار داده شده است.

نیروگاه رامین اهواز به عنوان بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور از سال 1358 راه اندازی شده و در زمان حاضر 54درصد برق خوزستان و شش درصد برق کشور را تامین می کند.

۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۰۸
تعداد بازدید : ۱,۴۲۸