اخبار

واحد 5 نیروگاه رامین اهواز به مدار تولید بازگشت

واحد شماره 5 نیروگاه رامین پس از 8 ماه کار تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور وصل شد

واحد شماره 5 نیروگاه رامین پس از 8 ماه کار تعمیراتی به شبکه سراسری برق کشور وصل شد
واحد شماره 5 این نیروگاه که با حادثه شکست روتور توربوژنراتور در آبانماه سال 1398 از مدار خارج گردیده بود با تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی متخصصین نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین ؛ خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین در این رابطه گفت: واحد شماره 5 این نیروگاه که با حادثه شکست روتور توربوژنراتور در آبانماه سال 1398 از مدار خارج گردیده بود با تلاشهای بی وقفه و شبانه روزی متخصصین نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

خلیل محمدی گفت: با توجه به اینکه خرید روتورها بسیار پر هزینه است و از طرفی ساخت روتور نیز نیاز به زمان طولانی دارد به همین جهت ترمیم روتور فعلی در دستور کار قرار گفت. در این راستا روتور ژنراتور واحد شماره 5 نیروگاه مورد تعمیر و بازسازی قرار گرفت و علاوه بر آن به خاطر شرایط خاص روتور ، سیستم تحریک ژنراتور از حالت دینامیکی به حالت استاتیکی تغییر شکل یافت.

مدیر عامل نیروگاه رامین افزود: همچنین کار تعمیرات میان دوره ای تجهیزات جانبی از جمله برج های خنک کن نیروگاه ، الکتروموتورهای فشار قوی و فن های مرتبط با بویلر نیز تحت تعمیر و بازسازی قرار گرفتند و نهایتاً پس از رفع اشکالات ، این واحد به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

 گفتنی است نیروگاه رامین اهواز دارای 6 واحد تولیدی می باشد و در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق هستند و نقش مهمی را در تقویت ، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور  ایفاء می کنند.

۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۰۷:۴۹
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۷۵۱