اخبار

رضا جدیدیان سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین اهواز

پرسنل بهره بردار نیروگاه رامین ، در خط مقدم تولید برق ، تلاشی دوچندان از خود نشان می دهند

پرسنل بهره بردار نیروگاه رامین ، در خط مقدم تولید برق ، تلاشی دوچندان از خود نشان می دهند
 
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز : رضا جدیدیان سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین با یادآوری آب و هوای گرم و مرطوب اهواز ، پرسنل بهره بردار نیروگاه رامین را از جمله پرسنل فنی ، زحمتکش و دلسوزی دانستند که با وجود دمای بالای محیط کار خود ، تمام سعی و تلاششان ، پایداری تولید برق واحدهای نیروگاه می باشد.
 جدیدیان ضمن ارج نهادن به زحمات پرسنل قسمت های مختلف نیروگاه ، پرسنل بهره برداری نیروگاه رامین را کسانی دانستند که در خط مقدم تولید ، در ماههای گرم سال و  به منظور تولید حداکثری و پایدار واحدها  ، تلاشی دوچندان  از خود نشان می دهند.
 
سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین  با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل پرسنل بهره بردار نیروگاه رامین اضافه نمودند: با وجود شیفت  کاری ، شرایط سخت محیط کار و همچنین ایجاد استرس های ناشی از حساسیت و اهمیت کار پرسنل بهره بردار در قسمت های مختلف ، استهلاک جسمی و ایجاد فشارهای روحی ، بر سلامتی پرسنل تاثیری مستقیم و مضر دارد .
ایشان در عین حال تاکید نمودند : با این وجود  ما شاهد آن هستیم که پرسنل تلاشگر نیروگاه رامین  ، حتی با وجود آب و هوای آزاردهنده و رطوبت بالای محیط کار  ، تمام سعی و تلاش خود را در جهت پایداری و تولید حداکثری برق واحدها از خود نشان می دهند، به نحوی که عکس العمل های بموقع و سریع پرسنل بهره برداری در مواقع لزوم ، مانع از توقف تولید واحدهای مربوطه و ایجاد مشکل برای شبکه برق سراسری و استان  می شود.
 
سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین همچنین ادامه دادند : واحدهای تولید برق  نیروگاه رامین با وجود سطح تکنولوژیکی خاص خود(دمای ۵۴۰ درجه سانتیگراد و فشار  ۲۴۰ اتمسفر مربوط به بخار تولیدی بویلر و تغذیه توربین ) و با وجود گذشت چهاردهه از بهره برداری از اولین واحد تولید برق آن ، همچنان با تلاش پرسنل متعهد و متخصص خود ، توانسته است تولید برق خود را در حد خواسته شده توسط مرکز کنترل شبکه برق کشور  (دیسپاچینگ)  حفظ نمایند .
 
وی  با تاکید بر اهمیت تجارب کسب شده در قسمت های مختلف نیروگاه اظهار داشتند : بهره برداری از واحدهای نیروگاه رامین ، با وجود تجارب گرانبهایی که خوشبختانه طی چند دهه گذشته ، نه تنها بصورت مکتوب و ثبت شده بلکه در وجود پرسنل قسمت های مختلف نیروگاه از جمله تعمیر و نگهداری  ، واحد مهندسی و قسمت تولید (بهره برداری) کسب ، ذخیره و مورد استفاده قرار گرفته است ، موجب گردیده که تولیدی پایدار و حداکثری را برای منطقه خوزستان و شبکه سراسری رقم بزنند .
 
 جدیدیان ضمن  با اهمیت قلمداد نمودن تلاش سایر قسمت های نیروگاه در پروسه تولید برق افزودند : حمایت و پشتیبانی قسمت های مختلف نیروگاه از قسمت تولید ( بهره برداری ) ، توانسته است علاوه بر اینکه تعداد توقف واحدهای تولید برق را به حداقل برساند ، زمان رفع اشکالات مربوطه و پیوستن مجدد واحدهای تولید برق به شبکه سراسری را در کمترین زمان ممکن ، میسر نمایند.
سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین در پایان با اشاره به نقش پراهمیت و ارزنده نیروی انسانی در تولید برق نیروگاه و در نتیجه پایداری شبکه سراسری کشور ، افزودند : توجه به نیروی انسانی ، پیگیری و رفع مشکلات و همچنین پاسخ به نیازهای آنها ، از جمله موارد مهمی است که مورد توجه و اهتمام  مدیران بهره برداری قرار دارد و این مهم در افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه بیشتر در پرسنل موثر می باشد.

 

نیروگاه رامین ، بزرگتربن نیروگاه بخاری کشور است که در ۲۰ کیلومتری جاده اهواز _مسجدسلیمان ،  در منطقه « ویس » و کنار رودخانه  کارون احداث شده است . سوخت این نیروگاه گاز و جهت تامین برق مصرفی کشور و به خصوص  واحدهای صنعتی استان خوزستان  احداث شده بود و هم اکنون دارای شش واحد تولید برق به ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات می باشد که بهره برداری از اولین واحد ۳۰۵ مگاواتی آن در سال ۱۳۵۸ صورت گرفت.
 
طرح توسعه  این نیروگاه نیز با ساخت ۲ واحد ۳۲۰ مگاواتی دیگر در حال انجام است که با پیوستن این واحدها به شبکه سراسری برق کشور  ، توان خروجی این نیروگاه به ۲۴۹۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.
 
طبق آخرین  آمار اعلام شده ، حدود ۴۲ درصد برق مصرفی استان خوزستان و ۶ درصد شبکه سراسری کشور توسط نیروگاه رامین تولید می شود.

 رضا جدیدیان سرپرست معاونت تولید نیروگاه رامین اهواز  در گفتگوی اختصاصی خود با « سیاست شرق » ، ضمن اشاره به اهمیت نیروگاه رامین در تامین برق شبکه سراسری و استان خوزستان ، اظهار داشتند : نیروگاه رامین با ۴ واحد ۳۰۵  و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی ، نقش مهمی را در پایداری شبکه برق  سراسری کشور و استان خوزستان ایفا می کند.

 
۳ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۲۴۳