اخبار

طراحی و نصب باک نوسان گیر ترانسیمتر ابزاردقیق در نیروگاه رامین اهواز

طراحی و نصب باک نوسان گیر ترانسیمتر ابزاردقیق در نیروگاه رامین اهواز
 
 

 

 

 

 

 

عبدالرضا حاجی پور و محمدرضا قدسی کارشناسان تعمیرات ابزار دقیق نیروگاه رامین پس از انجام تحقیقات تخصصی اقدام به طراحی، ساخت و نصب باک نوسان گیر ترانسمیتر ابزاردقیق بمنظور کنترل اتوماتیک خلاء بویلر واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ این نیروگاه نمودند که این طرح ضمن صیانت از محیط زیست پیرامون باعث بهبود عملکرد واحدهای تولید برق می شود.
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز: محمدرضا قدسی از طراحان این تجهیز اظهار داشت: امروزه پایش و مانیتورینگ تجهیزات مهم صنعتی توسط ابزاردقیق و ترانسمیترها، امری بسیار مهم تلقی می شود و در کلیه صنایع مختلف مانند برق، شرکت نفت، پتروشیمی و صنایع فولاد  بسیار حائز اهمیت می باشد. وی گفت:  با توجه به اینکه بویلر( کوره) هر واحد نیروگاه، یکی از مهم ترین عوامل موثر در چرخه تولید برق می باشد و دوده های ناشی از فرآیند احتراق سوخت پس از پایش و فیلترینگ توسط سیستم تخلیه دود (ID-FAN)  از طریق دودکش های  نیروگاه خارج می شوند، لذا اندازه گیری پارامتر خلا کوره، فوق العاده حساس می باشد در واقع شرایط خلاء ایده آل، شامل محیطی بدون هیچ نوع بخار، ذره، گاز و یا مواد دیگر ( فشاری کمتر از فشار اتمسفر) بوده و همچنین ترانسمیتر خلا، رنج اندازه گیری بسیار کوچکی دارد، تا جایی که سیستم کنترل نمی توانست پاسخگوی نوسانات شدید و تغییرات سریع خلا باشد. قدسی افزود:  این فرآیند با مشکلات زیادی مواجه بود و به صورت دستی توسط اپراتورهای بهره برداری کنترل می شد که این امر ریسک پذیری بالایی داشت و در این شرایط حساس و پس از بررسی های فنی و تحقیقات تخصصی اقدام به طراحی،ساخت و نصب باک نوسان گیر ترانسمیتر ابزاردقیق خلاء کوره واحد۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین نمودیم . وی در ادامه تشریح فنی این طرح گفت: در نهایت با اتومات کردن وضعیت رگولاتور خلا کوره و کنترل صحیح و دقیق آن به بهترین نحو ممکن تائید شد که این موضوع اثرات مطلوبی بمنظور بهبود عملکرد و پایداری واحد تولیدی و همچنین صیانت از محیط زیست داشت. 
 
شایان ذکر است این پژوهش بصورت مقاله تحقیقاتی در پنجمین کنفرانس ملی مهندسی برق و مکاترونیک ایران، در محل دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پذیرفته شده است و دارای امتیاز و نمره پژوهشی ISC می باشد.
 
۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴
روابط عمومی نیروگاه رامین |
تعداد بازدید : ۱,۴۹۶