اخبار

افزایش ۲۰ درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه رامین اهواز

افزایش ۲۰ درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه رامین اهواز
این نیروگاه با بهره برداری اصولی و رفع چالشهای فنی توانست تولید انرژی برق خود در مهرماه سال جاری را به ۸۸۵ هزار و ۳۸۱ مگاوات ساعت انرژی برق برساند که این میزان نسبت به تولید مهرماه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشت.
 
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز :ناصر محمدی مدیرعامل  این نیروگاه ساعت کارکرد واحدهای نیروگاهی در  مهرماه را ۳۳۶۱ ساعت اعلام نمود که این میزان نیز بیش از ۱۵درصد نسبت به مهرماه سال ۹۷ افزایش داشت. 
 
وی با اشاره به کاهش ۳ خروج اضطراری واحدهای نیروگاه در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،متوسط تولید لحظه ای واحدهای نیروگاه در این ماه را  ۲۶۳ مگاوات ساعت عنوان نمود که این میزان نیز از افزایش ۱۰ مگاواتی برخوردار بود.
 
مدیرعامل نیروگاه رامین همچنین از افزایش ۲۷ درصدی توان تولید راکتیو و افزایش ۲۰ درصدی توان تولید اکتیو خبر داد .
محمدی مجموع تولید انرژی برق این نیروگاه در ۷ ماهه سال ۹۸ را ۶ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۷۴ مگاوات ساعت عنوان نمود که این میزان بیش از ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.
 
محمدی با اشاره به انجام پروژه تعمیرات میاندوره ای واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۴ و تعمیرات تخصصی سایر واحدهای نیروگاه طی ماههای اخیر، این میزان تولید را حاصل اقدامات تعمیراتی پیشگیرانه و بهره‌برداری اصولی توسط تلاشگران این نیروگاه عنوان نمود و اظهار داشت : نیروگاه رامین اهواز بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور، توانایی افزایش میزان تولید برق طی ماههای اخیر را نیز دارا بوده اما بدلیل کاهش میزان مصرف انرژی برق در فصل پائیز و بنا به درخواست شبکه برق ایران میزان تولید خود را کنترل و در حد نرمال نگه داشتیم تا از این فرصت بدست آمده ضمن انجام عملیاتهای تعمیراتی از استهلاک واحدهای نیروگاهی نیز جلوگیری نمائیم . 
مدیرعامل نیروگاه رامین گفت : تولید پایدار انرژی برق در طول سال مهمترین هدف و رویکرد ما در این مجموعه است و در تابستان سال جاری نیز توانستیم  با تکیه بر تجربه و همت تلاشگران این نیروگاه یکی از پرچالش ترین ایام سال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.وی اظهار امیدواری نمود با اجرای تعمیرات میاندوره ای و رفع محدودیت تولید سایر واحدها ، سطح آمادگی این نیروگاه را جهت تولید پایدار انرژی برق در تابستان سال آتی تقویت و ارتقاء دهیم.
شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه سراسری برق کشور ایفا می کند.
 
#کانال خبری نیروگاه رامین اهواز
@prrppa
 
www.raminpower.ir
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۴۹
روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۳۴۲